תמונות אחרונות

17

נוהל התנהגות בשעת חירום

בארועים של מצבי לחץ בארץ ובעולם הוכח באופן חד משמעי,שאנשים או ארגונים שהיו ערוכים ומתורגלים מראש התמודדו
באופן יעיל וטוב יותר עם מצב מפתיע. הערכות מוקדמת מנעה או צמצמה מצב של בלבול וחוסר אונים.
כאשר מתרחש ארוע משברי (קצר / מתמשך) חשוב להעניק :

  • חום אנושי
  • צרכים פיסיולוגיים
  • מידע אמין ועדכני
  • ארגון והחזרת הסדר עד כמה שניתן
  • תחושה של תקווה עד כמה שניתן
  • תחושת שייכות
  • לעודד פעילות
  • לעודד עזרה ותמיכה הדדית

מטרתה של ההערכות מראש הינה העלאת האפקטיביות והתפקוד בעת חירום ובמצבי לחץ דבר שיביא ל :

  • הגברת "חוסנו" של ביה"ס .
  • צמצום מימדי הפגיעה  הפיזית והנפשית  באוכלוסיית ביה"ס.
  • שיפור סיכויי חזרתו המהירה של ביה"ס לתפקוד שגרתי .

לאור המצב הנוכחי הוקם בביה"ס  צוות לשעת חירום – צל"ח . תפקידו של הצוות  הינו : ניהול  הפעילות הארגונית,

החינוכית וההתערבות הטיפולית  הנעשית במוסד החינוכי בעת אירוע חרום במהלכו ואחריו עד לחזרה לשיגרה.

הצוות כולל את :

  • גיא הולצמן – מנהל ביה"ס
  • נעמי שנהב – סגנית מנהלת
  • ליאת לוי – עב"טית
  • אילן לביא- מגיש עזרה ראשונה
  • מיכל וקנין – יועצת
  • טל אוחנה – מזכירה
  • ג'ריס (יצחק) – עובד תחזוקה
  • דודי אסולין – יו"ר ועד הורים

       בתקווה לימים שקטים יותר………..

                                       מיכל וקנין – יועצת ביה"ס